Pašiem mazākajiem
- Bērna psihomotorās attīstības novērtēšana (1-36 dzīves mēnesis) un konsultācija vecākiem.
- Rekomendācijas psihomotorās attīstības harmoniskai attīstībai (Handling prasmes, E.Pikleres pedagoģija).
- Terapija pie psihomotorās attīstības traucējumiem (Bobata terapija, PNF metode, mīksto audu tehnikas, u.c.)
- Konsultācijas par bērna urīnpūšļa un zarnu slēdzējmuskuļu kontroli, jeb par pārejas posmu no autiņbiksītēm līdz poda lietošanai (Daudzus vecākus ļoti apgrūtina šis jautājums un šo konsultāciju atzinuši par ļoti noderīgu!).
Konsultācijas vecākiem par agrīno bērna attīstību
Lai veiktu zīdaiņa izmeklēšanu, ir jābūt pieredzei. Liela daļa mazuļu pret izmeklēšanu izturas negatīvi. Raudošam bērnam ir grūti veikt pareizu novērtēšanu. Tādēļ terapeitam izmeklēšana jāveic iespējami īsā laikā pirms bērniņš kļūst satraukts. Terapeita rokas nevar būt steidzīgas, pieskārieni ir maigi, ar atbilstošu spēku un tempu. Izmeklēšanā svarīgi ir runāt ar mazulīti un ar smaidu stāstīt visu kas notiek. Lielākā daļa informācijas par bērniņu tiek iegūta no vecākiem.
Svarīgi ir uzklausīt vecāku ieskatu par sava bērna veselību. Mazuļa attīstība sākas no tā ieņemšanas brīža, tādēļ terapeits jums vaicās par grūtniecības norisi un dzemdībām. Daudz informācijas dod uzmanīga zīdaiņa novērošana sarunas laikā.
Zinošs speciālists redz ne tikai lielos attīstības soļus (velšanos, rāpošanu, sēdēšanu un iešanu), bet pamana arī gatavošanos šiem lielajiem attīstības lēcieniem. Jāņem vērā, ka bērns ir personība jau no piedzimšanas brīža un attīstās ne tikai fiziski, bet arī emocionāli un intelektuāli.
Katrā attīstības posmā bērnam ir savas īpašās vajadzības, kurās vecākiem jāsniedz atbalsts. Vai tās būtu piemērotas Handlinga prasmes bērnu aprūpējot, vai rotaļlietu izvēle un spēļu laukuma izveide, lai sekmētu psihomotoro attīstību. Zīdaiņa spējas saprast apkārt notiekošo palielinās katru dienu. Tādēļ bērns ik dienu ir jānovēro un jāpielāgojas viņa patreizējām vajadzībām.
Būtiski ir nepārslogot bērnu ar pārāk daudz stimuliem, kad viņš tam vēl nav gatavs. Tāpat svarīgi saprast, kad bērns ir gatavs jauniem izaicinājumiem. Tādējādi tiks nodrošināti optimāli apstākļi katra bērniņa attīstībai.